V následujících dvou letech projdou opravou velká nádraží v Praze a středních Čechách

Vlakové nádraží po opravě, ilustrační foto. Foto: archiv SŽDCVlakové nádraží po opravě, ilustrační foto. Foto: archiv SŽDC

STŘEDNÍ ČECHY - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánuje v roce 2018 proinvestovat na přípravu a realizaci oprav či rekonstrukcí nádražních budov v Praze a ve Středočeském kraji téměř 207 milionů korun. Přímo do oprav a rekonstrukcí pražských nádraží půjde 51 milionů, do středočeských pak 118 milionů korun.

Reklama

Už příští rok začnou práce na dvou klíčových pražských nádražních budovách. Ve středních Čechách se letos opraví nádraží v Kolíně, Hořovicích či Nelahozevsi.

Zatímco letos probíhají z důvodu náročné projektové přípravy především opravy menších nádraží, už v příštím roce by se měly začít revitalizovat větší výpravní budovy jako například Praha-Smíchov či Praha hlavní nádraží. Řada významných projektů se však realizuje i letos.

„Na počátku roku jsme dokončili opravu nádražních budov ve Zdicích či Praze-Braníku, momentálně končí opravy budov v Kutné Hoře městě a v Příbrami,“ řekl ředitel Správy osobních nádraží SŽDC v Praze Lukáš Fořt.

„Naopak za pár týdnů začnou opravy staničních budov v Kolíně, Hořovicích, Karlštejně či Nelahozevsi. U většiny nádraží se v rámci jednotlivých projektů opravuje fasáda, mění okna a dveře a revitalizují prostory pro cestující.“

Vedle samotných opravných prací pokračuje letos i příprava rozsáhlejších projektů, které se začnou realizovat v příštím roce. Mezi ně patří oprava nádražní budovy v Berouně a pak především dvou klíčových pražských nádraží – Prahy-Smíchov a historické Fantovy budovy na hlavním nádraží.

Smíchovské nádraží patří mezi tři nejvytíženější v hlavním městě, více než šedesátiletá výpravní budova však už dávno neodpovídá požadavkům dnešní doby a potřebuje zásadní rekonstrukci.

„Půjde o nejrozsáhlejší rekonstrukci výpravní budovy od roku 1952. Po její realizaci dojde k navýšení úspor energie, dispozičním změnám a zlepšení pracovního a klientského komfortu,“ vysvětlil Lukáš Fořt. Rekonstrukce se dotkne celého objektu osobního nádraží, tedy její střední části i obou křídel.

Pokud jde o opravu Fantovy budovy, momentálně se připravuje projekt, na jehož základě bude SŽDC žádat o stavební povolení a vypíše výběrové řízení.

„Připravujeme také studii využití Fantovy budovy, naší snahou je více propojit novou odbavovací halu s historickou budovou,“ uvedl Fořt.

Z menších nádraží v Praze a ve středních Čechách by se příští rok měly opravit ty ve Voticích, Zvoleněvsi či Žlebech. Vedle samotné rekonstrukce budov je velmi důležité najít také využití volných prostor v těchto budovách.

„Letos se ve větší míře zaměříme na komerční využití nádražních prostor, chceme například, aby na každém větším nádraží byl alespoň bankomat, nápojový automat, případně kavárna, trafika či nějaké občerstvení. Chceme vytvořit určité standardy pro různě velké nádražní budovy,“ uzavřel ředitel Lukáš Fořt.

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat/zobrazit komentáře

Aktuálně

Střední Čechy má zasáhnout arktické počasí. Teploty mají klesat hluboko pod nulu Střední Čechy má zasáhnout arktické počasí. Teploty mají klesat hluboko pod nulu
V příbramské bance ozbrojený muž zadržoval osm rukojmích. Byl dopaden V příbramské bance ozbrojený muž zadržoval osm rukojmích. Byl dopaden
V Příbrami hoří hala v areálu výrobce koupelen V Příbrami hoří hala v areálu výrobce koupelen

Extrémní teploty mají být nejen ve středních Čechách, varují meteorologové Extrémní teploty mají být nejen ve středních Čechách, varují meteorologové
Poradna: Koupání v těhotenství? Je to možné? Poradna: Koupání v těhotenství? Je to možné?
Babiš má vládu s důvěrou. Komunisté opět u moci. Končí první Česká republika? Babiš má vládu s důvěrou. Komunisté opět u moci. Končí první Česká republika?


Komentáře